Sende inn

Den absolutt enkleste måten å sende ditt apparat til oss på, er å registrere deg og apparatet ditt på Service-web, og krysse av for at du vil ha tilsendt 2R-lapp samtidig. Da sender vi deg en ferdig utfylt adresse-etikett som du klistrer på pakken din, og så er det bare å levere pakken på nærmeste Postkontor, Post i butikk eller landpostbud.

Kostnaden (se priser ) for bruken av 2R pakkelapp blir i utgangspunktet belastet deg som kunde, men i noen tilfeller dekker leverandøren portoen for deg dersom det dreier seg om garanti eller mangel.

Les mer om 2R


Før du sender inn service

For å sikre kortest og mest mulig problemfri service er det svært viktig at alle opplysninger og dokumentasjon som følger produktet er korrekt.
Forhåndsregistrering på vår Service-web gir det beste utgangspunkt for korrekte opplysninger og senere identifisering.
Nedenfor følger en liten sjekkliste som kan være nyttig.

Få med alle kundeopplysninger. Navn, adresse, telefonnummer og e-post adresse. Flere av opplysningene er obligatoriske ved registrering på vår service-web.

Få med alle produktopplysninger. Merke, modell, serienummer. Disse opplysningene er obligatoriske ved registrering på vår service-web.

Gi en mest mulig nøyaktig beskrivelse av hva som ikke fungerer som det skal. Vi er dog ikke ute etter en teknisk analyse, beskriv hva som ikke fungerer slik det gjorde før, og unngå vage beskrivelser så som "Virker ikke".

Husk kjøpsbevis dersom det dreier seg om garantiservice. Uten kjøpsbevis kan garantiservice bli avvist av leverandør.

Dersom du er handler eller verksted og velger å ikke bruke Service-web, registrér servicen i eget system med eget referansenummer som følger servicen. Vi betjener over 30.000 servicer per år, og det er derfor betydelig lettere for oss å finne din service dersom du har et referansenummer. Har du ikke et eget system, bruk da alltid Service-web.

Hvis du velger å ikke bruke Service-web, skriv tydelig. Mange feilregistreringer og misforståelser er oppstått på grunn av utydelig skrift. Registrering på Service-web eliminerer selvsagt denne problemstillingen.

Dersom du er handler eller verksted, få med opplysninger om hvilket utstyr som medfølger ved innlevering, og skriv det gjerne på innleveringskvitteringen til kunden. På den måten kan mange unødvendige diskusjoner ungåes. Ved registrering på service-web får du utskrift av kvittering.

 

Forsendelse

Skal apparatet komme helskinnet frem, er det viktig å pakke produktene skikkelig. Pass på at det er tilstrekkelig med embalasje rundt.
Merk: TV med plasmaskjerm krever merking om at det er ømfintelig skjerm, og transport på halvpalle. Det vil si at den må transporteres stående, strappet fast til pallen.
Pass også på at forsendelsen er skikkelig merket, både med mottaker og avsender, slik at det er mindre sjanse for at pakken kommer galt av sted. Dersom du bruker bedriftspakke eller Norgespakke vil du alltid få en kvittering med et sendingsnummer. Bruker du en annen speditør får du et fraktbrevnummer. Dette nummeret er det svært lurt å ta vare på, da man kan spore pakken på internett.

Små produkter:
Produkter som er innenfor Postens grenser for størrelse og vekt (for bedriftspakke er det 120cm x 60cm x 60cm og 35kg) kan sendes med post. For å sikre hurtig levering bør det velges bedriftspakke (vår 2R løsning bruker det). Sendes det som annen type postpakke (f.eks Smartpost) har vi erfart at det kan ta alt fra normal leveringstid på tre-fire dager, og opp til en uke eller to før vi mottar forsendelsen. Bedriftspakke er imidlertid noe dyrere. Ved retur bruker vi i utgangspunktet bedriftspakke, og vi belaster frakt og omkostninger på regningen fra oss. Ved garantiservice faller som regel denne utgiften på regningen til leverandøren. Dersom pakken skal sendes i oppkrav, bruker vi imidlertid servicepakke oppkrav, da bedriftspakke oppkrav er uforholdsvismessig dyrt. Som et alternativ til å få pakken i oppkrav kan man velge å forhåndsbetale. Det gir den fordelen at pakken går som bedriftspakke, og at den blir rimeligere. Ta kontakt med oss for avtale i hvert enkelt tilfelle.

TV og andre store / tunge produkter:
Produkter som ikke kan sendes med Posten må sendes med alternativ speditør. Det er flere å velge mellom, og det lønner seg å sjekke pris på forhånd i hvert enkelt tilfelle da det er betydelige forskjeller i hvordan fraktomkostningene beregnes. Vi har sett forskjeller på over 500 kroner for samme forsendelse!

Ved retur vil vi bruke samme transportør hvis det er mulig, og for enkelthets skyld krysse av for at mottaker betaler frakt. Derved blir det ingen belastning for transport på regningen fra oss. Unntakene er der det er snakk om garanti, og hvor transportutgiftene skal belastes på garantiregningen til leverandør.

Vær oppmerksom på at vi ikke vil akseptere forsendelser som kommer til oss med belastning for frakt på mottaker uten at dette er avtalt i hvert enkelt tilfelle på forhånd.

Dersom du tar kontakt med oss kan vi være behjelpelig med booking av transport etter avtale.

Hvis ikke ta kontakt med en av transportørene under (eller den du måtte ønske) og få pris på det du skal sende.

DB Schenker
Hovedkontor Østre Akervei 17, N -0581 Oslo, tlf 07500

Tollpost Globe
Hovedkontor, Alfaset 3. Industrivei 25, 0668 Oslo tlf 09300

Haukedal Transport & Spedisjon
Lønningshaugen 15, 5258 Blomsterdalen, tlf. 55 11 52 50


Service-web

Jeg har lest nok :)

Ta meg til Service-web

+

=

enkelt og greit


Camera & Videoteknikk AS - Liaveien 1 - 5132 Nyborg - 55 39 38 80 - service@camera.no

Remote support     Admin